petak, 11. travnja 2014.

Kako storit domaći sir

Danas ću van povedet kako od mleka z butege morete storit fanj dobar domaći sir. Ma to se nisan navadila delat na Gromišćine, leh va Turopolju pul moje bake Milke!
Imela san neka četira leta kad san prvi put prišla va tu kuću. Onako mićišna i sramežjiva, posela san se na miću šamblicu pul vrati od kuhinje...Ma to ću van drugi put povedat.
Baka Milka j' imela štalicu, va štalice kravicu, od kravice domaće mleko, a od mleka se ča onako mića nisan ni mislela da se od mleka more delat, tako i domaći sir. Ja danas niman ni štalicu, ni kravicu, ni domaće mleko, ma iman butegu va koj moren kupit se sorti mleka i onega ča mi rabi za storit sir, skoro kakov je i bakin bil.

                                                            Za storit kilo sira rabi:

2 i pol litre mleka - friškega, al kako biše na boce - "svježe mlijeko"
3 deci običnega jogurta,
3 deci kiselega vrhnja
i 3 žlice belega octa

Zač jušto to? Zato aš su va fabrike mleko ko je imelo se va sebe posvema ogolili i to ča nan prodavaju ni ni slično onemu pravemu, pred malo pomuženemu. Zato vrnjan vrhnjo nutra zarad gustoći i masnoći, a jogurt i ocat mi rabi da se to mleko skisa, ma lih da ima lepi dih i da j'sir dobrega okusa, da ne dava na pokvareno mleko.

Od "mehanizacije" još rabi:
padela va ku stane malo više od 3 litre i pokrov za tu padelu,
jušna žlica, žica za mešat, paj od juhe,
cedilnik, još jedna padela, more bit i od plastiki, va ku će se sirutka cedit, neč za podložit cedilnik da se ne toća va sirutku,
sterilna garza, al čista krpa za črepi ku rabi prokuhat,
neč za storit pezu da se sir dobro ocedi - ja san zela pijatić i padelicu z vodun.
Ja, a šparget san skoro pozabila napisat... mona...

Kad ste to se parićali, verujte, to j' pol dela gotovega! A sad pogjedajte kako ja delan domaći sir:


3 komentara: