utorak, 4. ožujka 2014.

Mesopusne monade 2014. leta

...ili kad su na Pusni utorak halubajski zvončari po Pehine zdolun šli...
Kad san pred par let prišla na Pehin bivat, va staru kuću ku je pred fanj, fanj let storil moj bišbarba kad je z Jelšan  v Reku prišal delo iskat i familju naselit, nisan ni mislela da će febraj i marač bit tako munjeni kot su. Komać par meseci kašneje, kad me j' ćapal prvi febraj va te naše starine, san zasprave tendila ča j' to peto godišnje doba. Trefilo me jušto to da mi j' prvi sused s ken kuću delin i moj rod Đelo i sam do pred malo bil del sega tega šušura i munjesanja - bil je halubajski zvončar. Puneh dvajset i pet let je zvonac nosil. Ma kad je masku znel i zvonac spustil, sejno ni finil nemotarije delat, aš sako leto na Pusni utorak, kad halubajci svoji zadnji ophodi delaju, frmaju se pul njega ča popit, pojist, curat ki rabi i malo zraka zet da se more naprvo poć. Tako saki Pusni utorak na toj našoj štacije jušto zmed Marinić i Pehina onega dole niže, pul škole, okol polna j' z brega, od Marinić, čut prvi zvonci. Ki ta čas će bit tu. I zasprave j' tako. Cela kolona muškeh obučenih va ofčje kože, z grdun maskun na glave, kampana va složnen koraku. Puna cesta jih je! Od miće dečice do oneh ki su morda i pred penziju, si z jednakun vojun zvonac nose. I medved šnjimi, i soldati, i oni črni vrag, vrag mu je matere...! I ča me ni jušto on ćapal!
I ča bi Đelo rekal - raja umret leh da se pul nas ne frmaju - da bi i hletu!
A ovo leto je bilo ovako:


I na samen kraje, i moj Aladdin je dočekal zvončari, med kemi je i nekuliko njegove školske kumpanije.


Nema komentara:

Objavi komentar